28 Şubat 2010

Afrika'da Yaşar Zürafalar




Yarın çocuklara vereceğim derse hazırlanıyorum. Bir yandan da yeni bulduğum müzikleri dinliyorum. Mola verdiğimde blogları dolaşıyorum. Sevgili Evren, Oyun ve oyuncak üzerine bir yazı yazmış. Bir nedeni vardır bunu görmemin diyerek yazıyı okuyorum. Son cümle beni düşündürüyor. Şöyle yazıyor. "We do not stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing" ..
.
Büyümeyi, öğretileri, hayatın getirdiklerini, tüm bunlara karşılık çocuk ruhunu, onların tertemiz algısını, bir zamanlar bizim de nasıl çocuklar olduğumuzu o kadar çok düşünüyorum ki son zamanlar... Aynı gün hem çocuklarla yoga yapıyorum ve bir kaç saat arkasından yetişkinlerle... Çocuklarla herşey oyunun içinde, yetişkinlerle ise gerçeğin peşindeyiz. Çocuklarla parmak ucuna çıkıp, kollarımızı kaldırıp zürafa oluyoruz. Zürafa ağaçlardaki yaprakları yiyor ve biz eğleniyoruz. Yetişkinlerle aynı harekette; omuzları ve sırt kaslarını esnetiyoruz, baldırlar ikinci kalp merkezi, bu hareket bacaklara kan pompalıyor ve parmak uçları ile yürümenin, kanıksadığımız yürüme stilinden farklı oluşu nedeniyle farkındalığımızı arttırdığından bahsediyoruz.
.
Zürafalar mı?
Onlar Afrika'da yaşıyor...
.
Büyükler de çocuk yogası dersi alsa ne güzel olur. Derslere girebilseler; güzel bir kitabı bitirmiş, filmdeki kahramanda kendini bulmuş ya da bir kişisel gelişim seminerinde kendi hakkında bazı cevaplara ulaşmış kadar mutlu olabilirler.
.
İşte bu nedenlerden dolayı; dersi versem de, en çok kendim için o derslere girdiğimi iyi biliyorum :)
.

Şimdi yaşı büyük çocuklara bir şarkı hediye etmek istiyorum.
Hatırlasınlar, eğlensinler ve çoşabilsinler diye...
arada alkış tutmayı unutmayın :)
Sevgiler...



7 yorum:

hindiba dedi ki...

Sana "hadi gel, su parcalari üstüste dizelim" deyince bunu her seferinde reddeden, benim yaptiklarimi da geri yikan, ama "bak, bu bir kamyon, üzerine de yüklerini diziyoruz tek tek göge dogru" deyince dünyanin en inanilmaz kamyon üstü kulesini yapan ve bunu defalarca ve defalarca yapan oglumdan da bahsedeyim o zaman :) Fotografi bile var :)
Sonra bi de giysilerini giyip cikarirken basindan gectigi andan korkan ama basinin tünelden gececegini duyunca bütün korkusunu atan oglumdan bahsedeyim. Tünellere ve köprülere deli oluyor cünkü.
Sonra bir de doktora gittiginde agzini acmamakta direnen ve aglama krizine giren ama doktor amcasina agzini o resimli kitaptaki timsah gibi kocaaamaaan acabilecegini göstermesini önerdigimde bunu itirazsiz ve coskuyla yapan oglumdan bahsedeyim.
Ona da su zürafalardan bahsedeyim hemen, dur :)

Adsız dedi ki...

sevgili burcu, gecenin bir vakti beni goturdun yine guzellikler :) tesekkur ederim:) hem yazini paylastigin, hem cok sevdigim bir parcayi dinleme firsati verdigin icin. bende cocuk yogasi cdsi aldim. izledim ve cok eglenceli buldum. kizim mayista 5 yasini bitirecek insallah. bende onunla yoga yapmayi cok istiyorum. mayis ayinda onu yoga ile tanistirmak istiyorum. eger severse ne mutlu bana. onunla birlikte derse girme fikride cok guzel olur. eger kabul ederlerse ne mutlu bana. yoksa evde mesai yapacagiz. daha onceki dilegimi tekrarliyorum. insallah birlikte yoga yapma firsatimiz olur. ben istanbulda cihangir yoga uyesiyim ve yoga calismalarima orda devam ediyorum. tum paylastigin guzellikler ve bize hatirlattiklarin icin tekrar tesekkurler. sevgiyle kal...harika :)

sufi dedi ki...

Ben şarkı eşliğinde kuyruğumu salladım doğru yapmışmıyım sevgili öğretmenim? Ben de senin taleben olmak istesem!!!!zürafa olup en en en yüksek dallardan yaprak koparsam olur mu?Sevgilerimle.

beenmaya dedi ki...

şarkıyı dinleyemedim ama bir çocuk gibi eşlik ettim yüreğime el çırparak...

ABİ dedi ki...

fotodaki zürafa çok şeker ya...

Brajeshwari dedi ki...

Hepiniz harikasınız.. :)

AycA dedi ki...

sevgili burcu .. 1 saattir yazılarının içinde kayboldum gittim :=) neden dah aönce bulmamışım diye hayıflandım:=))
çocuk yogası derslerine kabul ediyor musun:=)) çok sevgiler..